Almanya’da algılanan enflasyon yüzde 18, resmi enflasyonun üç katı
Allianz Trade’in araştırmasına göre tüketicilerin algıladığı enflasyon ile Almanya’da resmi olarak belirlenen enflasyon arasında büyük bir uçurum var.
Allianz Trade, Almanya’da algılanan ve gerçekleşen enflasyon araştırmasının sonuçlarını yayınladı. Buna göre Almanya’da Mayıs ayında tüketicilerin algıladığı enflasyon yüzde 18, yani yüzde 6,1 olan resmi enflasyon oranının neredeyse üç katı.
Algılanan ve gerçek enflasyon arasındaki tutarsızlığın çeşitli nedenlerini inceleyen çalışma, tüketicilerin içecekler, yakıt veya yaygın olarak satın alınan süpermarket eşyalarındaki fiyat değişikliklerine daha fazla dikkat ettiğini ve bu fiyatlar ortalamanın üzerindeyse enflasyonun çok daha yüksek olduğunu hissetme eğiliminde olduklarını buldu. .
Ancak zihinsel yönler, demografik ve bölgesel farklılıklar ve bireysel tüketici davranışları da tüketicilerin fiyat artışlarını resmi enflasyon verilerinden farklı değerlendirmesine neden olabiliyor.
Araştırmada, “Bu, çarpık bir resim ve algılanan enflasyon ile gerçek enflasyon arasında güçlü bir uyumsuzluk yaratıyor.”söylendi.
Avrupa içinde de büyük farklılıklar var
Son dönemde Avrupa Birliği’nde enflasyonun ortalama yüzde 8’in üzerinde olduğunu hatırlatan, “Euro Bölgesi’nde Mayıs’ta yıllıklandırılmış enflasyon yüzde 6,1 oldu. Ancak enflasyon, ülkelerin ortasında büyük farklılık gösterdi. Mayıs ayında bu aralık Yunanistan’da yüzde 2,8’den Polonya’da yüzde 13,0’a ve Macaristan’da yüzde 21,5’e çıktı.”bilgi verildi.
Birliğin en büyük ekonomisine sahip Almanya’nın Rusya’dan elektrik ithalatına yüksek bağımlılığını hatırlatan Moskova’ya yönelik yaptırımların tetiklediği enerji krizi, Alman hane halkının enerji faturasının keskin bir şekilde yükselmesine neden oldu ve Alman hükümeti bir fiyat dayattı. elektrik ve gaz freni. yanıt verdiğini söyledi.
Araştırmada, “Avro bölgesinin tamamında zayıf euro enflasyonu artırdı. Zayıf euro ile petrol ve gaz gibi dolarla ticareti yapılan emtialar daha değerli hale geldi.”değerlendirme yapıldı.
Raporda, Almanya’nın Avrupa Merkez Bankası’nın (ECB) Temmuz 2022’den bu yana faiz oranlarını 400 baz puan artırması nedeniyle güçlenen avrodan faydalandığı belirtiliyor. Aşağı yönlü baskı yaptığı söylendi.
Allianz Trade kıdemli ekonomisti Jasmin Gröschl, konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede, algılanan ve gerçekleşen enflasyon arasındaki farkın ‘önemsiz’ olmadığını vurguladı, “Çünkü algılanan enflasyon, örneğin satın alma davranışı söz konusu olduğunda tüketici davranışı üzerinde güçlü bir etkiye sahiptir. Dolayısıyla bu fark ekonomi ve şirketler için olduğu kadar faiz politikası için de önemli rol oynuyor.”sözünü kullandı.
Gröschl, Rusya’ya coğrafi yakınlığın, enerji ve gıda ithalatına bağımlılığın, fiyatların düşürülmesine yönelik devlet müdahalesinin ve ilgili para biriminin gücünün enflasyonun ana etkenleri olduğunu vurguladı.